Účelem veřejné zakázky bylo do budoucna zajistit bezproblémovou rozšiřitelnost stávajícího datového centra bez dodatečných nákladů na dodávku jiných komponent, přímo nesouvisejíích s nabízeným řešením. Zadavatel od realizace této zakázky očekával nárůst výkonu datového centra v ideálním poměru k vynaloženým prostředkům.
Uvedená koncepce řešení byla zadavatelem přijata s cílem posílit kapacitu datového skladu z důvodu předpokládaného nárůstu objemu ukládaných dat a také z důvodu předpokládaného nárůstu výkonnostních požadavků na datový sklad.
V průběhu zadávacího řízení, při realizaci jiné VZ "Upgrade platformy pro reposting a analázy Oracle" z analýzy, která byla součástí této veřejné zakázky, vyplynuly nové skutečnosti, které s ohledem na unikátnost řešení nemohl zadavatel předpokládat a jejichž charakter má zásadní dopad na přístup k řešení datového skladu. Z výsledků této analýzy licenčního prostředí Oracle v podmínkách Ústavu a dopadu do IT infrastruktury Ústavu kromě návrhu optimálního licenčního medelu vyplynul i závěr, že řešení požadované zadávacím řízením VZ18/2012 (které již bylo v běhu) je výrazně neekonomické v krátko i dlouhodobém výhledu a nepřinese požadovaný nárůst výkonu, odpovídajícímu vynaloženým prostředkům. O této skutečnosti zadavatel před vypsáním této veřejné zakázky nevěděl ani vědět nemohl.
Výše uvedené nepředvídatelné okolnosti lze považovat za objektivní nepředvídatelné důvody, stojící vně zadavatele, z nichž vyplynulo, že pokračování v zadávacím řízení VZ18/2012 absolutně nesplní jeho účel. V průběhu zadávacího řízení tedy ve smyslu § 84 odst. 2 písm. d) zákona o VZ odpadly důvody pro jeho pokračování v důsledku podstatné změny okolností, které nastaly v době od zahájení zadávacího řízení a které zadavatel s přihlédnutím ke všem okolnostem nemohl předpovídat a ani je nezpůsobil. Zadavatel tedy rozhodl o zrušení zadávacího řízení výše uvedené VZ.
|